top of page

אולדסטארס זכתה בגביע, הכלוב סיימה במקום השני

אתמול (שלישי 24/12) הגיע לסיומו גביע ראשון לציון בכדורסל אולמות לזכרו של רפי מילוא ז"ל שהתקיים השנה בפעם הראשונה במעמד ראש העיר מר רז קינסטליך וסגנית ומ"מ ראש העיר הגב' ליאל אבן זוהר.

קבוצת האולדסטארס (המייצגת את שכונת קרית גנים) שזכתה בקיץ האחרון בגביע בית ב גברה על האלופה הנוכחית (בית א) הכלוב ע"ש שירה שאשא (גן נחום) במשחק הגמר וזכתה בגביע ראשון לציון בכדורסל אולמות שנועל את שנת 2019.


משחקי הגביע בהם לקחו חלק 10 מקבוצות הליגה נקבעו בשיטת ההגרלה ללא קשר לחלוקת הבתים בעונה הסדירה.

בערב הראשון של הגביע, שנערך ביום א האחרון שיחקו 8 קבוצות מהן העפילו שישיסל ומחזיקת בית ב - עונת 2019 אולדסטארס. (כל הפרטים על משחקי 1/8 ו - 1/4 הגמר כאן )

בעוד קבוצות הכלוב ע"ש שירה שאשא והאריות העפילו אוטומטית לחצי הגמר לאור העובדה שהכלוב זכתה באליפות 2019 והאריות כסגנית האלופה.


הערב השני והמכריע של הגביע (שלישי 24/12) נפתח בניצחון של הכלוב ע"ש שירה שאשא על האריות 50-42 בחצי הגמר הראשון. המשחק נפתח עם יתרון דו ספרתי לטובת הכלוב. האריות הצליחו לסגור את הפער בריצת 18-5. לקראת סוף המשחק שוב הצליחו הכלוב להגדיל את הפער , להשיג את הניצחון ולהעפיל לגמר.



האריות מול הכלוב ע"ש שירה שאשא בחצי הגמר הראשון
האריות מול הכלוב ע"ש שירה שאשא בחצי הגמר הראשון

בחצי הגמר השני של הערב, נפגשו שישיסל והאולדסטארס למשחק שהיה צמוד לכל אורכו ומלא לחימה מצד שתי הקבוצות. המחצית הראשונה הסתיימה 14-9 לטובת האולדסטארס. במחצית השנייה הדביקו שישיסל את הפער, אך לקראת סוף המשחק הצליחו אולדסטארס לברוח לשישיסל עם ניצחון 33-27 והעפלה לגמר הגביע.



אולדסטארס מול שישיסל בחצי הגמר השני
אולדסטארס מול שישיסל בחצי הגמר השני

לפני משחק הגמר התקיים משחק ידידות מרגש בין נבחרת אלתא (חטיבה וחברת בת של התעשייה האווירית לישראל) בה עבד רפי 23 שנה ועסק בפיתוח מערכות המכ"מ של החץ וכיפת ברזל מול נבחרת הליגה.

בפתח המשחק עמדו 2 הנבחרות לחצי דקה של מחיאות כפיים לזכרו של רפי מילוא ולאחר מכן קפטן נבחרת אלתא עלה לנאום :"אנחנו במשפחת אלתא זוכרים את רפי מילוא, אדם מיוחד, שבנה לנו את הדור הצעיר... התרומה שלו לאלתא ולביטחון מדינת ישראל לא תסולא בפז. התחיל ביחד עם הצוות הצעיר, אייל שפירא ומני כהן את כיפת ברזל ושרביט קסמים וכל המערכות ששומרות עלינו פה במדינת ישראל. למדנו ממנו המון".

בנוסף נאם גם יו"ר ועד עובדי התעשייה האווירית מר יאיר כץ שרמז כי "חנוכה הוא חג של ניסים" לקראת המשחק מול נבחרת הליגה, עוד אמר כץ: "התעשייה האווירית היא חברת ההייטק הכי גדולה במדינת ישראל- השחקנים שהגיעו לפה מאלתא אלו החברה שמפתחים את כיפת ברזל ורפי שותף לכיפת ברזל. פאר היצירה הישראלית."

נבחרת אלתא ונציגי התעשייה האווירית לישראל העניקו למשפחת מילוא גביע הוקרה לזכרו של רפי.

משחק הידידות הסתיים בתוצאה 24-20 לנבחרת הליגה ששמרה על הבית מצידה.

את נבחרת הליגה ייצגו שחקני קבוצת שישיסל וקבוצת האריות.



יאיר כץ, יו"ר וועד עובדי התעשייה האווירית מברך
יאיר כץ, יו"ר וועד עובדי התעשייה האווירית מברך

נבחרת אלתא עם בניו של רפי נגד נבחרת הליגה
נבחרת אלתא עם בניו של רפי נגד נבחרת הליגה


בסיום משחק הידידות התחיל משחק גמר גביע ראשון לציון בכדורסל אולמות. המפגש האולטימטיבי בין אלופת עונת 2019- הכלוב ע"ש שירה שאשא ומחזיקת גביע בית ב- האולדסטארס.

אולדסטארס פתחו את המשחק בריצה והגדילו את ההפרש לקראת המחצית הצליחו הכלוב לצמצם את ההפרש ולרדת למחצית בשוויון 27. המחצית השנייה גם היא הייתה צמודה לכל רובה, אך לקראת סיום המשחק הצליחו אולדטסארס ללחוץ יותר ולהשיג את הניצחון 42-37 על הכלוב ולזכות בדאבל העונה ולהניף את גביע ראשון לציון בכדורסל אולמות.



משחק הגמר: אולדסטארס מול הכלוב ע"ש שירה שאשא


בסיום הערב המותח הזה התקיים טקס הדלקת נרות והענקת גביעים. יו"ר הנהלת הליגה, מר ישראל מוטעי ברך והדליק נר שלישי של חנוכה שלצידו ראש העיר מר רז קינסטליך וסגנית ומ"מ ראש העיר הגב' ליאל אבן זהר.

לאחר הדלקת הנרות, נשאה דברי תודה, אלמנתו של רפי, מלכה מילוא אשר הודתה לעיריית ראשון לציון, לחברה העירונית - חטיבת ספורט וקהילה - אגף הספורט , על קיום הטורניר.

ראש העיר מר רז קינסטליך ברך את המשפחה ואת השחקנים והעניק להם את הגביעים והמדליות ביחד עם הגב' ליאל אבן זהר, סגנית ומ"מ ראש העיר, מר אריק ז'מייטיס - מנהל חטיבת ספורט וקהילה, מר אסי דרעי מנהל אגף הספורט ומר ישראל מוטעי - יו"ר הנהלת הליגה.



ראש העיר וממלאת מקומו הצטרפו לישראל מוטעי להדלקת נר שלישי של חנוכה
ראש העיר וממלאת מקומו הצטרפו לישראל מוטעי להדלקת נר שלישי של חנוכה

ראש עיריית ראשון לציון מר רז קינסטליך


אולדסטארס מניפים את הגביע
אולדסטארס מניפים את הגביע

אולדסטארס מתכוננים להנפה עם ראש העיר
אולדסטארס מתכוננים להנפה עם ראש העיר


נבחרת אלתא והגופייה לזכרו של רפי מילוא
נבחרת אלתא והגופייה לזכרו של רפי מילוא


 

טורניר גביע ראשון לציון התקיים לזכרו של רפי מילוא:

רפי, יליד ובן העיר ראשון לציון נולד בשנת 1948.

גדל וחי בעיר כל חייו. למד בבית הספר בארי ולאחר מכן בגימנסיה הריאלית. 
בעל תואר ראשון ושני בפיזיקה מהטכניון במסגרת הצבא.
שירת בצה"ל, בחיל התותחנים 23 שנים והשתחרר בדרגת אלוף משנה.
בשנות ה-70 הביא ופיתח לחיל את מערכת המכ"מ "שילם", וקלט לחייל את ה MLRS
לאחר שחרורו מצה"ל עבר לחברת "אלתא" של התעשייה האווירית לישראל.
בשנותיו הראשונות עסק בפיתוח מערכת המכ"מ של החץ (אורן ירוק) במסגרת תפקידו כראש תחום אורנים, על כך היה חלק ממקבלי ההערכה בפרס בטחון ישראל. 
לאחר עבודתו על החץ, עסק בפיתוח מערכות המכ"מ הרב משימתיות ביניהן מכ"מ כיפת ברזל ושרביט קסמים.
בנוסף לכל עשייתו הרבה למען בטחון המדינה, היה רפי איש משפחה חם ואוהב, ספורטאי בדם ובנשמה, אדם צנוע וביחד עם זאת גם סוחף.
לפני פטירתו הספיק רפי לפרסם את מחקרו בתחום הפיזיקלי לפיו קיימת בעיה בתפיסת הזמן על פי תורת היחסות של אלברט איינשטיין וכי הזמן הוא מוחלט ואינו יחסי. מחקר זה של רפי מבוסס על יכולת עבודת המכ"מ פרי פיתוח ישראל.
רפי נפטר בדצמבר 2015 לאחר מאבק במחלת הסרטן. 


רפי מילוא על רקע מכ"מ כיפת ברזל
רפי מילוא על רקע מכ"מ כיפת ברזל









153 צפיות0 תגובות
bottom of page