top of page

עם פתיחת השבוע שסוגר את הסיבוב: כל סיכויי ההעפלה לסדרות חצי הגמר


בפינת האורח הקבועה שלנו בשלב זה של העונה, ניב שמולי, קפטן הכלוב ע"ש שירה שאשא ואושיית כדורסל ידועה, בעל הטור "סלאומית " בכתבה שעושה סדר עם כל סיכויי הקבוצות להעפיל לסדרות חצי הגמר שיתקיימו לראשונה העונה לאחר 4 עונות בהן הוכרעה הליגה בשיטת הפיינל פור.

נתחיל עם בית ב- שם הבלאגן חוגג בעקבות הניצחון של החברים של בלייכר על איתמר הלוחמים במחזור האחרון. למרות ההפסד, איתמר הלוחמים, שסיימו את המשחקים שלהם בבית המוקדם, הבטיחו את מקומם בסדרות חצי הגמר אבל המיקום הסופי שלהם טרם נקבע. בשורה התחתונה ולפני שנתחיל עם החישובים לא פחות מחמש קבוצות נאבקות על שלושה כרטיסים נותרים.

כאמור, במקום הראשון כרגע איתמר הלוחמים אבל הפרש הסלים שלהם נחות, ומכיוון שהקבוצות שמתחת נפגשות בינן לבין עצמן אז הם יאבדו בוודאות את המקום הראשון. בעקבות הפרש סלים, החברים של בלייכר נמצאים בנקודת זינוק נהדרת לתפוס את המקום הראשון. ניצחון במשחק על קרית ראשון דודי יבטיח להם כמעט בוודאות את הבכורה. מי שעוד אורבת היא נווה הדרים אורן שבכדי לזכות במקום הראשון תצטרך לנצח את ארונות הראל ואז לבדוק האם ההפרש יספיק לה בכדי לעבור את החברים של בלייכר.

לאור הפרשי הסלים העדיפים של נווה הדרים והחברים של בלייכר נראה שהמאבק העיקרי על הכניסה לפיינל פור יהיה בין ארונות הראל, מישור הנוף עופר וקרית ראשון דודי שכרגע נמצאת קצת מאחור. כרגע שתי הקבוצות הראשונות במאזן זהה, אבל למישור הנוף הפרש סלים עדיף בשתי נקודות בלבד.

ארונות הראל תשחק נגד נווה הדרים אורן, ואילו מישור הנוף נגד קרית ראשון דודי. הפסד של ארונות הראל ישאיר אותם כמעט בוודאות מחוץ לפיינל פור. מנגד, ניצחון יבטיח להם מקום בחצי הגמר. גם מישור הנוסף עופר בבעיה זהה - הפסד לקרית ראשון דודי עשוי לסבך אותם.

חשוב לציין כי רק שני ניצחונות של קרית ראשון דודי יכולים לתת להם את הסיכוי להיכנס לשלב הבא.

איתמר שיקגו סיימה דרכה בטורניר עם ניצחון אחד מתוך שישה משחקים.

כדאי לשים לב לזה שהכל פתוח מכיוון שכל הקבוצות הנאבקות על הכרטיסים לחצי הגמר עוד נפגשות בינן לבין עצמן, כך שכל ניצחון או הפסד עשוי להוביל לשינוי הטבלה. כאמור, יש המון אופציות וכל סל באמת קובע ומכריע.

בית א השנה צפוף יותר מהשנים הקודמות. שתי קבוצות הבטיחו בוודאות את מקומן בשלב הבא - הכלוב ואוונג'רס שלשתיהן מאזן זהה של ארבעה ניצחונות מול הפסד בודד. גם הפרש הסלים של שתיהן די זהה (37 לכלוב, 33 לאוונגרס), ולכן המקום הראשון ייקבע רק במשחק האחרון של כל שלב הבתים כשהכלוב תפגוש את שישיסל. בכדי שאוונג'רס תסיים ראשונה היא תצטרך לנצח במחזור האחרון בהפרש כולל של 4 נקודות יותר מהכלוב, או לחילופין לקוות להפסד של הכלוב. בכל תוצאה אחרת - הכלוב יסיימו ראשונים.

אלא שלאוונג'רס יש יתרון משמעותי בלוח המשחקים לאור העובדה שבמחזור האחרון הם יפגשו את נווה הדרים המדורגת אחרונה בבית. מנגד, הכלוב ישחקו נגד שישיסל ובעוד כמה שורות תקראו עד כמה המשחק הזה חשוב לשישיסל.

לפני שניגע בהמשך החישובים המסועפים והמסובכים - תמונת מצב לגבי הירידה לבית ב'.

שתי קבוצות נאבקות נגד הירידה - נווה הדרים מתי לה נותר משחק אחד ונווה דקלים לה נותר לשחק עוד שני משחקים. במקרה של הפסד של נווה הדרים מתי לאוונג'רס הם יחזרו לבית ב'. מנגד, ניצחון שלהם יחייב את נווה דקלים לנצח משחק אחד מבין השניים.

ועכשיו - למאבק על שני המקומות הנותרים בסדרות חצי הגמר עליהם מתחרים האריות, עירוני מיז"מ ושישיסל. מתוך השלוש רק שתיים יזכו בכרטיס לשלב הבא.

כאמור, שישיסל נמצאת במצב הכי קשה ולה נותר משחק אחד נגד הכלוב שינעל את שלב הבתים בחמישי הבא (2.8). הפסד של שישיסל והם יצטרכו לקוות להפסד של עירוני מיז"מ או האריות במשחקים שנותרו להם. חשוב לציין, שעירוני מיזם והאריות נפגשים במחזור הסיום (2.8) וישחקו לפני המשחק של שישיסל, כך שהאחרונה תדע עוד לפני המשחק שלה מה עליה לעשות ומה מצבה. מכיוון שלשישיסל הפרש סלים עדיף על שתי הקבוצות, וכנראה גם בלתי ניתן למחיקה, זה מציב אותה ביתרון מסוים. אם למחזור הנעילה בין האריות למיז"מ אחת הקבוצות תפסיד יקוו בשישיסל להפסד נוסף של אותה המפסידה, וכך שישיסל תעלה לשלב הבא גם במקרה של הפסד לכלוב בזכות הפרש סלים.

במצב בו שתי הקבוצות תגענה לאחר שניצחו את המשחק הקרוב שלהן הן תהיינה עם שלושה ניצחונות כל אחת, ולכן שישיסל תהיה חייבת לנצח במחזור הסיום.

במאבק בין האריות לעירוני מיזם עומד הפרש סלים של 11. האריות עם פלוס 2, ואילו מיז"ם עם מינוס 9. כאמור, אם אחת הקבוצות תפסיד את המשחק הבא היא תהיה חייבת לנצח את המפגש ביניהן.

מצב הטבלה לפני פתיחת השבוע המכריע ו-3 המחזורים האחרונים לפני סדרות חצי הגמר :

טבלת המחזור ה 12 - לפני פתיחת השבוע המכריע

3 המחזורים שנותרו עד סדרות חצי הגמר (שימו לב לעדכון שבוצע בלוח המשחקים) :

מחזור מס' 13 - יום שני 30.7 בהיכל הספורט גן נחום:

19:00 בית א: נווה דקלים אור - האריות

20:00 בית א: אוונג'רס קרית גנים - מ.כ נווה הדרים מתי

21:00 בית ב: החברים של בלייכר - קרית ראשון דודי

מחזור מס' 14 - יום רביעי 1.8 בהיכל הספורט גן נחום :

19:30 בית א: עירוני מיז"מ - נווה דקלים אור

20:30 בית ב: ארונות הראל גיא - מ.כ נווה הדרים אורן

מחזור מס' 15- יום חמישי 2.8 בהיכל הספורט גן נחום (מחזור סיום הסיבוב הראשון) :

19:00 בית ב: מישור הנוף עופר - קרית ראשון דודי

20:00 בית א: עירוני מיז"מ - האריות

21:00 בית א: שישיסל - הכלוב ע"ש שירה שאשא

מיד לאחר שלושת המחזורים הללו נעבור לסדרות חצי הגמר שיחלו ב 5.8 בשיטת הטוב מ-3 . ללוח המשחקים - לחצו כאן.

מיד לאחר הסדרות יתקיים אירוע הגמר ביום רביעי ה 15.8 בהיכל הספורט גן נחום - סמנו את עצמכם כבר עכשיו באיבנט - חייבים שם את כלכם !

הזמנה לאירוע הגמר - עונת 2018

202 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page